LodoPorok

LodoPorok

Monday 28 December 2015

Mengimbau Kecapaian 2015 - " Menajam Azam 2016 "

1. Dalam jangka masa dua hari lagi,terkuaklah jendila tahun 2016.

2.Kedatangan tahun baru ini,merupakan satu manifestasi hijarah sama ada pada individu itu sendiri,keluarga dan kelompok masyarakat sekelilingnya.

3.Sudah menjadi semacam satu tren kepada masyarakat hari ini,setiap kali menjelangnya tahun baru,dicanangkan pelbagai azam dan matlamat baru dalam hidup.

4.Mereka yang kurang produktif dlm apa juga aspek,menanam azam utk lebih produktif,mereka yang pasif berazam utk lebih proaktif dalam setiap gerak-geri dan tindakan.Bahkan lebih banyak lagi aspek dalam kehidupan cuba di martabatkan seiring dengan kehadiran tahun baru yang dianggap lebih mencabar berbanding tahun sebelumnya.

5.Keinginan dan kemahuan seperti ini, sudah amat sinonim kedengarannya pada halwa telinga dan tiada sesuatu kelainan daripada kebiasaan yang kedengaran.

6.Barangkali ini adalah salah satu naluri yang ada dalam diri manusia itu.Natijahnya setiap sesuatu yg baru itu,semua orang ' NAK..!

7.Apapun itu bukanlah persoalan yang mahu dicerna dalam penulisan ini.Sebaliknya apa yang cuba digarap dan lontarkan,sejauh mana kecapaian diri kita sebagai individu sebelum menutup tingkap tahun 2015 yang hanya tinggal dua hari saja lagi dan selepas itu maka menguaklah jendila tahun 2016.

8.Apakah kita masih lagi lena dibuai mimpi azam tinggal azam atau azam yg telah menjadi tajam hatta azam sekadar ' zam-zam ala kazam ' tanyalah pada selera masing-masing...  

No comments:

Post a Comment