LodoPorok

LodoPorok

Saturday 12 December 2015

" Pemimpin UMNO - Khalifah Rakyat Perlu Berjiwa Besar "

1.Ungkapan ' berjiwa besar ' seperti satu ole-ole yang bakal dibawa pulang ke negeri dan bahagian masing-masing oleh para perwakilan perhimpunan Agong UMNO 2015 sebaik melangkah keluar dari dewan merdeka PWTC semalam.

2.Ungkapan keramat yang tersembul keluar dari bibir merah delima YAB.Dato Seri Najib Razak ketika menggulung ucapan dasar beliau semalam,bukan sekadar signifikasi tentang kerendahan hati budi beliau dalam mencari titik persamaan dari kalangan saf kepimpinan UMNO, malah ia merupakan satu isyarat jelas bahawa sesuatu tidakkesamarataan itu boleh membawa pulangan ' yg kalah jadi arang dan yg menang jadi abu ' di mana akhirnya musuh mampu menaguk di air yang keruh.

3. Ungkapan yg mampu menyebabkan sebilangan besar perwakilan terasa sebak  sehingga ada yg kelihatan terisak-isak menangis,merupakan satu manifestasi kemuhasabahaan diri bahawasanya UMNO menuntut setiap ahlinya wajib bersatu padu tanpa perlu berkelahi antara satu sama lain.

4.Institusi melayu yg bertunjangkan islam sebagai pemudahcara survival politiknya, perlu dipertahankan setiap inci kredibiliti dan maruahnya agar tidak mudah diinjak,cerca dan perkotakatikkan oleh musuh-musuh politik yg mahu melihatnya rebah sehingga terbenam  di bumi Malaysia sendiri.

5.Maka adalah menjadi tanggungjawab yang amat besar dan berat kepada semua  ahli UMNO untuk sama-sama menyinsing lengan baju mempertahankan kedaulatan parti keramat ini agar terus relevan dan mampu bersaing dgn lain-lain institusi, seiring dengan semangat JIWA BESAR yg telah presiden parti bekalkan kepada para perwakilan sebelum mereka meninggalkan dewan meredeka pwtc semalam.... 

 

No comments:

Post a Comment